Saturday, June 7

demi kasihmu



Terbitan : NHF Media
Harga : RM24.90
* * * *

Sinopsis:

Luqman Haqimi : Sesungguhnya mencintaimu membuatkan aku membuka ruang hati untuk dilukai. Kututupkan segalanya dengan secebis kekuatan cuma. Tapi tegakah aku melepaskan rasa cinta yang menggunung demi menyaksikan kebahagianmu? Aku buntu namun demi rasa cinta ini, ku lepaskan jua walaupun kau milikiku abadi.Jangan kau kata rapuh cintaku padamu kerana kau tidak mengerti demi siapa aku korbankannya. Aku wanita lemah, namun kekuatan cinta ku bawa untuk mengharungi liku-liku hidup ini. Maafkan aku Luqman Haqimi andai selama ini meragui cintamu. Percayalah, tak mudah untuk kurelakan perpisahan, namun aku pasrah pada ketentuan. Hanya doaku agar kau terus berbahagia agar pengorbanan ku tidak sia-sia.

Alia Maisarah : Mencintaimu membuatkan aku nanar. Cinta tak semestinya perlu diucap. Namun, segalanya sirna tatkala kau meningggalkanku. Saban waktu hati ini tertanya dimanakah nilai cintamu padaku. Terlalu murahkah harga cinta ini dimatamu. Lelah rasa jiwa ini merinduimu, mengharapkan kepulanganmu seperti menanti bulan berwarna biru.Luqman Haqimi, Alia Maisarah. Dua jiwa satu hati. Takdir penentu segalanya. Namun mampukah mereka mengharungi ombak, badai mahakarya cinta yang tercipta untuk mereka?

Rasa Hatiku
Tidak di ketahui apakah Amieza Anaz pernah menghasilkan novel sebelum ini tetapi pertama kali membaca hasil nukilannya hati terus tertarik. Aku suka novel ini kerana jalan ceritanya yang tidak berbelit-belit dan mudah difahami disamping watak-watak yang digarap begitu baik sekali menjadikan Demi Kasihmu indah dan menarik. Wujudkah manusia seperti Luqman Haqimi yang begitu setia pada cintanya dan Alia Maisarah yang sanggup ketepikan kepentingan diri demi kebahagian insan-insan di sekelilingnya.Novel ini membuat aku tidak sabar menanti hingga pengakhiran cerita.

p/s : hanya luahan rasa hatiku kerana kita masing-masing mempunyai selera yang berbeza-beza.

.: ju'a - mei 26'08 :.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Saya baru tamat novel ni walaupun tebal lebih dari 800 halaman tapi harganya murah kalau dibandingkan dgn novel lain. Walaupun novel pertama (tak tahulah kalau sebelum ni ada novel2 lain) tapi cara penulis menggunakan bahasa dan olahan cerita menarik gayanya seperti dia pernah menulis novel sebelum ni.

Bab pertama dah dpt rentak dengan gaya bahasa mudah dan menarik terus menjiwai watak alia maisarah. Seorang isteri yg sentiasa mengalah dengan suami bila suami sentiasa mendahului ibu & adik beradik dari isteri sendiri. Alia sentiasa memendam rasa tak pernah luahkan pada suami perasan yg terbuku di hati. Beberapa perkara yg berlaku menyebabkan Alia meninggalkan Hakimi....

Cuma editing kureng sikit rasanya perkara ini selalu disebut-sebut.Walau bagaimanapun saya dpt menghabiskan dlm masa 1 hari kategeri tak blh letak teruja nak tahu kesudahan cerita.... Dari rasa hati saya tidak mempengaruhi sesiapa... Tak semesti cerita kisah wanita didera fikizal & mental untuk mengalirkan airmata. Hanya dengan menghayati watak Alia sudah cukup mengalirkan air mata

.: Qimi - mei 26'08 :.

No comments: