Thursday, November 19

Bakal Terbit Disember: Ya Fattah; Cinta Sakti




Tajuk: Ya Fattah; Cinta Sakti
Penulis: Noorfadzillah
Penerbit: BUku Prima
RM17.90
Sabah/Sarawak RM20.90



“Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu.”


Sinopsis/Blurb:


"Kerana mimpi yang Fattah alami adalah mainan syaitan laknatullah. Menanam rasa dendam, putus asa dan duka yang berpanjangan. Fattah adalah manusia biasa dlm ujian-Nya. Manusia yang masih banyak kelemahan dan sentiasa memohon kepada Allah. Godaan syaitan itu terus datang tidak kira dlm bentuk apa pun. Bahkan di dalam mimpi kita sekalipun." -Fattah


Fattah duduk di birai jendelanya memandang bulan penuh yang begitu damai pada fikirannya. Namun hanya resah yang terbit di hatinya. Semuanya bermula dengan kehadiran gadis yang sudah dua kali dilihatnya. Hanya kerdipan dan tautan mata saja yg bisa berbicara namun tiada kata yang bisa mengungkapnya.


"Pasti orang tuamu bangga memiliki anak seperti kamu. Kamu bukan saja pintar dan memiliki wajah tampan tapi juga seorg muslim yg rajin beramal ibadah. Nggak seperti aku hanya menjadi beban org tua. Malah aku juga nggak pernah sujud sholat dan utk berdoa bg org tuaku. Aku benar2 jauh dari agama." - Karina


"Karina, aku bukan ahli silap mata apalagi pengamal ilmu hitam. Ilmu yg aku miliki adalah ilmu dari maha suci Allah. Hanya dia yg aku sembah dan junjung. Peganganku ialah agama Islam. Syahadahku tetap percaya kepada keesaan Allah dan Nabi Muhammad SAW sebagai Rasul-Nya." - Fattah


................................
Terus terang saya seorang peminat filem2 bergenre thriller, sains fiksyen dan seram. Tercetusnya idea karya ini kerana ingin menguji sejauh mana bakat penulisan dlm diri saya. Kemudian terfikir utk mencipta satu watak bernama Fattah yang mempunyai keistimewaan kuasa telekinetik dan minda. Seorg lelaki yg cukup sempurna pada fizikalnya, berakhlak dan bijak. Menyuntik novel ini menjadi novel berunsur Islami. Mengekalkan kisah cinta antara watak. Mencipta pelbagai konflik. Akhirnya lahirlah YA FATTAH: CINTA SAKTI. Semoga novel ini memberi kepuasan kpd peminat novel.


~Noorfadzillah~



---------------------------------
nota penulis:

“Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu.”


Di atas adalah sebaris ayat yang akan dijadikan tagline cover novel saya nanti. Novel ke-2 ini saya hasilkan dalam waktu dua bulan lebih saja. Bergenre thriller islamic dan saya menggabungkan pertemuan dua insan dari dua negara.


Watak Fattah~ berasal Malaysia seorang lelaki yang mempunyai kelebihan telekinetis dan kuasa minda. Seorang lelaki yang berakhlak tinggi, bijak dan perwatakan menarik malah beriman. Orang tua kandungnya dibunuh ketika berusia 5thn kerana ingin memiliki kuasa kelebihan di dalam dirinya. DIi akhirnya ditemui oleh sepasang suami isteri yang lain pada suatu malam di tepi jalan. Sehinggalah dia dewasa dan berhadapan dengan pelbagai konflik


Watak Karina~ gadis bercampuran Jawa & Jerman berasal dari Indonesia. Seorang gadis yang menawan dan tidak ada cacat cela fizikalnya. Limpahan kemewahannya dari orang tua menghanyutkan pegangan hidupnya. Dia tidak pernah diajar menjadi seorang muslimah yang sebenar-benarnya. Kekayaan ayahnya mendapat panahan mata seseorang. Ayahnya mati di dalam sebuah kemalangan hasil dari sabotaj orang upahan. Mamanya, Nyonya Ellen Kartini koma. Seseorang ingin menghancurkan keluarganya.


Lantas bagaimana Fattah dan Karina saling mengenali? Bagaimana dua insan ini menghadapi rangkaian konflik dari pembunuhan orang tua mereka? Bagaimana cinta berputik antara dua insan yang berlainanan warganegara? Mereka berdua diburu oleh pemburu yang sama. Pembunuhan yang saling berkait. Hambatan cinta dua insan semakin terasa.



Dapatkan novel ini yang akan ada di pasaran bulan Dec 2009 berjudul YA FATTAH:Cinta Sakti yang bakal diterbitkan oleh penerbit Buku Prima

No comments: